Hogy is van ez?

Hogy is van ez?

Szabadulni...

2018. január 23. - GTRich 1400

Időnként rájön az emberre, hogy takarítani kell az IT területen is. Egy - csak - időnként használt külső HDD-n, az otthoni gépen - amit nem is nagyon használsz, de időnként felszemetesedik - és persze a közösségi hálón is.

Van aki ezt olyan módon publikálja, hogy likeold vagy kommenteld a bejegyzést különben törölve leszel.

....és akkor megszólal az emberben, hogy "ugyan évek óta nem reagált egy bejegyzésre sem és még csak bejegyzéseket sem tesz, mi több a profilképe is az amivel először regisztrált a fácséra és amit évente egyszer feltesz az is teljesen érdektelen" de hátha feltesz majd most valamit és nehogy lemaradjak már róla.

<<Tudjátok a félelem, hogy lemaradtok valamiről (FOMO jelenség - Fear Of Missing Out) - ezért tudnak működni a startup cégek is. Mert a befektetők félnek, hogy ha pont az adott induló cégbe nem fektetnek be - lehet, hogy pont abból lesz egy új facebook, instagram, whatsapp, stb. ami pumpálja nekik vissza a busás hasznot. De ilyen a lottó is, ha ezen a héten nem veszem meg, tuti most húzzák ki. (Persze erre is igen kis sansz van. :) ...és valószínűleg nagy részben ezért is működik a dolog. Nyilván ennek is megvan a maga analógiája és komoly esszék is születtek már erről.)>>

Ezért inkább megteszed amit kér és likeolod a bejegyzésért, hogy aztán újra csak a 10 évvel korábban felrakott bánatos képét lásd, amikor valamelyik alkalmazás randomgenerátora a pofádba nyomja. Akkor rájössz - jön a felismerés, hogy "Na b@szki, ez is csak a helyett foglalja..." Nem mintha lenne ilyen, hogy hely a face-en, de azért mégis. Minél több embert ismersz annál kisebb az esélye, hogy az érdekesebb infók kimaradnak a hírfolyamból - mert hát pontosan nem ismerjük az algoritmust, de azt tudjuk, hogy nagyjából miként szelektál az Artificial Intelligence.

Szóval időnként én is takarítok a fent említett helyeken. Természetesen most csak a face-ről írok - bár éppen tegnap szabadítottam fel 2-3 GB helyett egy külső HDD-n, mert lezúztam egy jó pár mihaszna képet, illetve szutyok zenét ami várhatóan soha nem fogok meghallgatni, főleg nem arról a drive-ról.

Sooo... évente nagy csendben pucolom azokat az embereket akik teljesen érdektelenek számomra (nyilván így vagyok/voltam ezzel én is és szép csendben töröltek) vagy anno bejelöltek én meg visszaigazoltam őket, esetleg én jelöltem őket, mert azt hittem, hogy izgalmasabbak. Teszem hozzá, az is kor és helyzetfüggő, hogy kit és mikor törlünk. Változik az ízlés. Valamit évekig őrizgettél aztán rájössz, hogy kacat és amit anno óvtál, az pár évvel később úgy vágod ki, hogy öröm nézni és inkább csak azon zsörtölődsz, hogy eddig kerülgetni kellett.

Nagyjából így működnek a csoportok is. Felvettek, meghívtak, beléptem...A hétvégén nagyjából 10 csoportból léptem ki. Elhaltak, uncsik :), érdektelenek, csak átkozzák egymást (hisz tudjátok "a kommentfal az alávalóság szülőhelye" :) ) - úgyhogy itt is ment a forgácsolás (egy volt kollégám de örülne ennek a szövegnek - talán elolvassa :) és - hát hullott a forgács rendesen. :)

Őt például sosem törölném, mert bár sok minden nem történik vele a hálón, attól még mélyen a szívembe zártam, mert egy végtelenül, tiszta szívű rendes ember.

Itt álljunk meg egy szóra!!! :) Szóval van más aspektusa is annak, hogy kit lapátolunk ki. Megvilágosodás.

Erre most már nincs időm, hogy kifejtsem, de nyilván megvan mindenkinek a maga érzelmi szintje, hogy a takarítás során mit, kit és hogyan takarít le.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gtrich1400.blog.hu/api/trackback/id/tr3113596663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása