Hogy is van ez?

Hogy is van ez?

Rudolph él

2016. december 21. - GTRich 1400

Felhívott a kedvenc motorszerelőm (nem mintha megbíznék másban motor téren) és csak annyit mondott, hogy MEGY.

 

Háttérinfó...

2016. márciusában vásároltam meg ezt a közel eredeti állapotú 1988-as Kawasaki GPZ 750 R-t. Amit tudtunk róla, hogy nem megy a motorja, mert volt egy "kisebb" hengerfej problémája, de azt lecserélte az eladó (!!!) és azóta nem tudott bele életet lehelni. Többször körbejártuk és úgy döntöttem a nevetséges vételárnak köszönhetően (amiből még alkudtam :)), hogy ennyiért hazajön, vállalva a kockázatot, hogy esetleg kukás a motorja.

Nagy gond persze akkor sem lett volna, mert vagy veszek bele egy blokkot (javasolták is többen, hogy tegyek bele egy 900R erőforrást - mert a két motor koppra ugyanaz, de én az eredetiségre törekszem) vagy elbontom és akkor is a duplája visszajön belőle.

Kb. 2 hete vittem át a motort Horihoz és pár nappal később már csörgött is. Mondta, hogy ha gondolom menjek át és hallhatok egy szép hangot. Így is tettem. A motor olyan állapotban volt amit szépérzékű ember nem akar látni. Félig lebontva - idomoktól, tanktól és ülésétől is megfosztva. Kicsi üzemanyag egy cuclisüvegből, akkut fel, gyújtás és az első indítóra elkapta a zajos Japán. :) Kicsit úgy éreztem (bár még ilyen tapasztalatot nem szereztem) amikor a születés után felsír egy kisded vagy valaki visszatér a halálból. Majdnem sírtam a gyönyörtől.

Mint kiderült rosszul volt összerakva a vezérlés (nyilván a házi szakbarbár munka gyümölcse), de szerencsére nem ütöttek össze a szelepek a dugókkal. Csináltunk egy kompressziómérést és minden hengerben bőven 8 feletti sűrítés van, ami egy ennyi éves motortól (főleg, hogy különösebben nem ismerjük az előéletét) nagyon jó eredménynek számít.

A probléma, hogy az előző gazdi a hengerfej cserét követően valószínűleg miután leforgatta az akksit valami nagyobb akkuval bikázta aminek nem örült a szabadonfutó. Mivel szeretném, ha egy rendes illedelmes gyerek lenne, ezért ezt cserélni kell. Csak ehhez éppen szét kell húzni a teljes blokkot. Hülye egy konstrukció, de ez van.

Természetesen Rudolph a vörös orrú rénszarvas után kapta a nevét. :)

Kb. így indul és ilyen hangja van, de ez még változni fog a nagy generál után.

Link

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gtrich1400.blog.hu/api/trackback/id/tr9512064809
süti beállítások módosítása